Bubbles – 2

00Heel fijn jullie weer terug te zien hier bij de Bluewater Inn!

Het eerste weekend is bijna voorbij. Welke herinneringen zullen onze gasten meenemen van hun verblijf hier?

*****

01Het was kennelijk een bewogen nacht geweest. De zon was net op en sommige van de gasten gingen nu pas naar bed.

02Jozef liet zich op zijn bed vallen en was na anderhalve seconde al in dromenland. Die halve seconde waren zijn gedachten bij Nora Winters.

03Barry voelde zich gebroken toen hij opstond. Hij had nog steeds zijn zonnebril op…. Hij moest wel erg moe geweest zijn na de halve nacht in de jacuzzi gezeten te hebben. Hij had over Wesley Damen nagedacht. Niet dat die zijn type was maar… het was een aardige, goedhartige man. Ruwe bolster, blanke pit. Er was een idee bij Barry opgekomen. Hij moest echter eerst nog even goed nadenken…. Maar goed…, eerst maar even douchen en dan aan de slag!

04Barry merkte, dat de gasten nog niet waren opgestaan. Hij hoorde het dat er iemand aan het douchen was; Bubbles waarschijnlijk. Dan zou het niet lang duren voordat ze het ontbijt zou klaarmaken. Hij zag Wesley al bij het meer.

– “Zo…, jij bent vroeg opgestaan zeg!”

– “Ja…! Dat moet wel hè… als je verse vis wil! Ik heb ergens gelezen dat de beste vis gevangen wordt voor zessen…”

– “We kunnen onze vangst wel klaarmaken voor het avondeten… wat vind je daar van?”

05– “Wat mij betreft at ik de hele dag vis… Maar hé…, prima hoor! Gaan we ze grillen?”

– “Jij houdt van vissen, begrijp ik?”

– “Ja…, ik zou niets anders willen doen. Al die prachtige vissies vangen…! Jammer, dat ik in de stad woon… Ik moet weer plannen maken over mijn volgende trip…”

– “Ok… Zullen we maar naar binnen gaan. Ik heb honger.”

06– “Ik heb de vis al voor je schoongemaakt Bubbles… Ik heb heerlijk geslapen in die tent zeg! Ik kon horen hoe de vissen begonnen te spartelen!…. Ah.. Goeiemorgen Jozef!”

07

– “Goedemorgen! Heb je een fijne avond gehad met Nora, zo bij het kampvuur Jozef? Ik merkte, dat jullie het goed kon vinden samen!”

08Nora verstijfde…

– “O ja, Miss Bubbles… hm… we hadden behoorlijk wat gespreksstof.”

09

– “Goedemorgen allemaal… Oh… Ik heb zo goed geslapen!” loog Nora. “En goedemorgen Jozef. Ik hoop, dat ik je niet te lang opgehouden heb vannacht?”

 

10

Barry vond het wel zo verstandig er niets van te zeggen, dat hij vannacht die twee in een omhelzing had gezien. Ze wilden dat kennelijk niet voor de anderen weten. Nou ja…, uiteindelijk waren dat zijn zaken ook niet.

11

– “Wat een leuke sjaal Nora…! Leuk die kleurige noot…; staat je heel goed!”

– “Dank je Bubbles… Ik denk, dat de tropische sfeer van mijn kamer mij beïnvloed heeft.”

Wesley had zich ook graag in deze luchtige conversatie gemengd maar hij wist niet zo goed wat hij moest zeggen. Goh… iedereen was zo vriendelijk en aardig!

 

12

 – “Ben je van plan iets speciaals te doen vandaag Nora? Heb je misschien zin om met me te gaan winkelen? Ik heb wel een extra fiets voor je…”

– “Oh… eh… Ik was van plan om mijn text voor te bereiden voor een belangrijke vergadering aanstaande maandag. Morgenmiddag moet ik alweer weg. Ik hoop, dat je het niet erg vindt?”

 

13– “OK… Wesley… Zeg het maar. Ik zie aan je gezicht, dat je ergens op zit te broeden. Nee, niet op een ei… maar ergens anders op. Vertel het me maar… lieverd…, wat gaat er in dat hoofd van jou om.”

14– “Ik vind dat je er hartstikke leuk uitziet vanochtend, Nora. Je hebt vást goed geslapen.”

15Barry wist waar Bubbles het telefoonnummer van Dr. Enqvist had…, misschien was het nu wel het juiste moment dat haar te vertellen.

*- “Jozef! Zou je die vork op willen pakken’!”*

O jee… Ja… hij wilde Wesley mee uit nemen vandaag. Hij wilde hem iets laten zien.

 

16– “Weet je Nora, ik weet dat het mij niet aangaat maar het valt me op, dat je nogal kortaf bent tegen de andere gasten. Heb je een probleem met ze? … Hee, hallo Jozef!”

– “Je hebt gelijk”, zei Nora… “het zijn inderdaad jouw zaken niet!”

Bubbles maakte dat ze uit de keuken wegkwam. Jeetje…, ze zou zich er eigenlijk niet mee moeten bemoeien. Haar gasten waren niet meer dan ééndagsvliegen… Misschien moest ze Evan werkelijk maar bellen. Ze moest zichzelf leren af te sluiten voor dit soort gedrag. Het zou haar niet moeten raken.

 

17– “Dus…. Nora….”

– “Wat!? Ben je van plan me weer te gaan uithoren?”

– “Volgens mij heb je moeite met luisteren. Je hoort ons wel praten maar je luistert niet naar wat we zeggen.”

 

18 “Wow… De manier waarop je net die schat van een Bubbles hebt beledigd… Het spijt me echt voor je, dat je thuis niemand hebt waar je tegen kan praten. Niemand die ooit een arm om je heen slaat. Ik begrijp wel waarom je zo bent…. Je wilt jezelf afsluiten voor gevoelens. Je bent bang pijn gedaan te worden… en daarom doe je anderen pijn. Heb je ooit een therapie ervoor in overweging genomen?”

19– “Hee, kijk me niet zo aan… Ik ben ook menselijk en niets van dit soort gedrag is mij vreemd. Je mag me rustig slaan… vrouwtje! Maar ik vind echt, dat jij Bubbles je verontschuldigingen moet aanbieden.”

20… Nora was beduusd. Jozef had haar een ijskoude blik toegeworpen.

Ze ging naar haar Tropische kamer en deed een dutje. Toen pakte ze de kleding die ze had gedragen in. Die had ze nu niet meer nodig.

Ze ging weer zitten en dacht diep na…

 

21– “… Ja ik geef toe, dat het hard aankwam toen je zo tegen me uitviel. Maar ik denk, dat ik het van me af kan zetten na die verontschuldiging. Zo Nora…, nu nog maar één dagje…! Ik hoop werkelijk, dat je het naar je zin hebt. Je kan altijd bij me terecht als ik iets voor je doen kan.”

– “…Nee hoor Bubbles. Je hebt al genoeg voor me gedaan. Ik heb me vergist en het spijt me werkelijk.”

22– “… Nou… wat vind je hiervan Wes?”

– “Wow… Dat is even een hoop water… Heel veel! Ik kan de vissen zien spartelen. Ik ga mijn hengel pakken…”

 

23– “Heb je hier al rondgekeken Wesley?”

– “Hè?… Nee… Ik heb alleen maar op de vissen gelet!”

– “Deze plek hier staat te koop. Het zou echt iets voor jou zijn. Je zou een bedrijf kunnen beginnen om alle Hotels en Inns van de omgeving van verse vis te voorzien… Lijkt je dat niets?”

– “Ik heb daar geen geld voor Barry… Zo eenvoudig is dat.”

 

24

– “Laat me je een plan voorstellen. Bubbles en ik kunnen het ons wel veroorloven. Als jij ons nou gewoon huur betaalt totdat alles op poten staat en je genoeg verdient met de visverkoop, dan zou je het van ons kunnen kopen. Je betaalt nu toch ook een maandelijk bedrag voor de huur van de caravan? Je kan er een goede toekomst mee krijgen… Wat vind je ervan?”

25– “Ja, ik zou het hier best kunnen uithouden… Dat is een ding dat zeker… Het is een goed idee… Is het echt te koop…? O.. ja…, ik zou iedere dag kunnen vissen…! Ik… ik… JA!!! Zouden jullie dat echt voor me doen?”

26

Barry tuurde naar de oceaan… en hij kon Wesley bijna hóren denken.

“Natuurlijk Wesley. Laten we het er vanavond uitgebreid over praten… Ik heb het er vanochtend al met Bubbles over gehad en ik weet dat de eigenaar dit stuk land goedkoop van de hand doet.. Er moet wel behoorlijk wat gedaan aan deze hut maar jij bent handig genoeg om er iets leuks van te maken. Je hebt hier alles wat je nodig hebt. Wij hebben nog wel wat meubeltjes die je zou kunnen gebruiken. Nou… lijkt het je wat?”

 

27Ja… Wesley zag het wel zitten een regelmatig leven te gaan leiden en werk te hebben. Hij zou vissen en daar geld mee verdienen plus een eigen plekje hebben… nou ja… eerst zou hij huur moeten betalen maar daarna zou het van hemzelf zijn.

28Ze hadden die avond een zakelijk gesprek. Er werden handtekeningen gezet en Wesley betaalde hen een voorschot van 4 maanden.

29“We drinken er een op je toekomst Mr. Damen! Dat al jouw vis maar vers en goed mogen zijn! Voor het volgende weekend heb ik kreeft nodig. Zou dat lukken?”

30– “STOP! …. Kom niet dichterbij! Je zou mijn rimpels kunnen zien!

JOZEF!!! Geef mij een afscheidsknuffel, vriend! Ik heb het gevoel dat de regenboog mijn ziel heeft aangeraakt!”

31Jozef was bedroefd. In het begin had hij dat ‘Winters vrouwtje’ veracht maar uiteindelijk was ze onder zijn huid gekropen…, zo voelde het aan. Ja…, zij hadden gezoend. Het gebeurde zomaar ineens. Net een magnetisch veld waar ze niet aan konden ontsnappen. Naderhand voelde hij zich niet meer zo verbitterd. Hij had zelfs zijn oude vriend Jeff Haily gebeld om te vragen of hij er zin in had samen een band te beginnen met misschien wel die geweldigde drummer, Tadd Pole. Ze hadden wel eens eerder samen gespeeld en er was ook al eens eerder gesproken over het vormen van een band. Het leek er nu de tijd voor om het door te zetten. Ze zouden kunnen optreden in elke club, nachtclub en bar. Dat was zijn levensdoel…, niet het schrijven van een of andere vervelende autobiografie. Dat kon wel wachten tot hij ouder en grijzer zou zijn. Als hij iets van dit weekend had overgehouden dan was het dat het leven te kort was om niet je dromen te volgen. Vanaf nu zou hij dat proberen…

32 “Hee blauw vrouwtje…, waarom staan hier al die koffers?”

“O… Jozef…, laat me je daarmee helpen!” voegde Wesley toe. Er was niets dat hem uit zijn jubelstemming kon halen.

– “Ik ga zo ook weg dus laat ik je maar vast gedag zeggen!”

 

33Na afscheid genomen te hebben waren Jozef en Nora weer alleen.

34– “Pas goed op jezelf, kleurrijk vrouwtje!”

– “O.. ja hoor Jozef. Ik zal ervoor zorgen. Ik verwacht echt een uitnodiging van jou als jullie voor het eerst optreden. Ik ben van plan om je als fan overal te volgen!”

Na deze laatste hartelijke woorden reed Nora weg.

 

35– “Alles in orde Jozef?”

– “O ja hoor… alles is prima met mij Bubbles.”

– “Goed… laten we dan maar afscheid van onze visser nemen!”

36Wesley had gemengde gevoelens… Hij voelde zich nu verwand. Dit was nu zijn familie maar aan de andere kant kon hij bijna niet wachten om zijn nieuwe leven te beginnen. Hij zou terugkomen en kon ze altijd bezoeken als hij daar zin in had.  Het waren geen tranen die in zijn ogen stonden, het kwam door het zonlicht en de wind waardoor zand in zijn ogen was gekomen…

37– “Goed Bubbles… Leg me even uit hoe ik bij jouw Bluewater Inn kom…”

Kenny hoorde de man zeggen “Bluewater Inn”. Hij zag een taxi vertrekken. Daarmee was die man hier waarschijnlijk gekomen. En nu was hij kennelijk bezig iemand naar een adres te vragen.

38– “Bubbles… we hebben een nieuwe boeking… voor 3 nachten… GEWELDIG! Ene Kenneth Steel… O jee… die email is al een paar dagen oud… Dat betekent, dat hij vanavond al komt! We zouden eigenlijk iemand moeten hebben die regelmatig de boekingen bijhoudt! We hebben niet eens geantwoord!”

Even paniek… Nou… in ieder geval hadden ze vrije kamers.

Er reed een auto voor… Zou dat hem al zijn?

39Het was al na middernacht toen twee nieuwe gasten aankwamen bij de Bluewater Inn. Bubbles en Barry hadden niet eens de tijd gehad om even bij te komen. Hun B&B was populair aan het worden!

Wordt vervolgd….

 


 

Over margotoele

Geboren in Nederland en met een spanjaard getrouwd. Sinds 1971 wonende in Las Palmas op de Kanarische Eilanden. Ik ben beroeps gids en mijn hobby is verhaaltjes te schrijven, die op het spel De Sims zijn geïnspireerd. Nací en Holanda y me casé con un español. Desde 1971 vivimos en Las Palmas de Gran Canaria. Soy guía profesional y mi gran hobby es escribir historietas inspiradas en el juego de Los Sims.
Dit bericht werd geplaatst in Bubbles, Fred Brenny vertelt... en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

3 reacties op Bubbles – 2

  1. Freddie zegt:

    Mooi vertaalwerk Margo!! Super!

  2. conny zegt:

    Hoi Margo
    Ik hoop dat het goed gaat als hij de vis gaat verkopen aan het hotel , leuk hoor !!
    Knuf van Conny

    • margotoele zegt:

      Hallo Con. Ik heb gehoord, dat Ed is overleden. Het spijt me vreselijk! Al was hij dan ook erg ziek…, het komt toch altijd nog onverwacht. Ik vermoedde het eigenlijk al omdat ik een tijd niets van je hoorde. Sterkte voor de komende tijd en een stevige knuffel van Margo.

Geef een reactie

