Bubbles – 7

Bubbles 7 - 00
*Samenvatting van Fredbrenny*
Ach vrienden, ik heb het zo vreselijk druk gehad! Op de eerste plaats met mijn gasten maar toch ook wel met mezelf. Op zichzelf is daar natuurlijk niets verkeerds mee, dat weet ik wel. Ik zal het gelijk even samenvatten.
Jeremy Captain is mijn laatste gast. Hij moest verschillende zaken regelen. Hij was naar de stad gegaan om iets uit zijn verleden te onderzoeken. En nu is hij nog steeds bezig om de vroegere fouten goed te maken. Wat de rest betreft… ben ik nog onwetend over wat ons te wachten staat. Maar… ga toch lekker zitten en geniet van het volgende hoofdstuk!

Bubbles 7 - 01
Barry wist niet wat hij ervan moest denken. De kisten hadden ze vanmiddag voor hun deur gevonden… Een speciale bezorging voor Mr. Barry Bluewater…
Bubbles 7 - 02Er was een kaartje bij. “Jij bent de muziek die mijn ziel liefkoost”, stond op het kaartje.

Bubbles 7 - 03“Ik maak me echt zorgen Dutch. Wat is nou al dat lawaai dat van boven komt. Vanuit mijn ooghoek zag ik Barry voorbij komen met het zweet op zijn voorhoofd terwijl hij kisten naar boven sleepte.”
“Was hij zo hard aan het werk dat hij ervan zweette? Ik kan me dat nauwelijk voorstellen van Barry.”

Bubbles 7 - 04“OH… Mijn hemel… Ik… weet niet wat ik daarvan moet zeggen.”
“Het is goed Bubbles. Als je het objectief als kunst beschouwt zonder erop te letten wie er nou op staat, is het werkelijk goed!”

Bubbles 7 - 05“Met wie staat Barry daar nou op?”
“Kenny Steel… met een ander kapsel… Ik vind het prachtig ingelijst… maar…” Bubbles keek even triest. “Barry…”

Bubbles 7 - 06“Bedoel je dat ze een stel zijn? Aan het tweede schilderij te zien zou je denken van wel… Zou het echt zo zijn?”
“Dutch… ik weet echt niet wat ik ervan moet zeggen. Hij… hij ziet er zo gelukkig uit.”
“Nou ja Bubbles, misschien IS hij dat ook wel.”

Bubbles 7 - 07Jeremy staarde naar niets in het bijzonder. Hij dacht nog steeds aan het telefoontje dat zijn leven zo radicaal op een ander spoor had gezet.

Bubbles 7 - 08Zijn advocaat, mevrouw Noall had hem gezegd dat hij twee kinderen had.. en niet drie zoals ze dachten tijdens hun gesprek op het advocatenkantoor. Eerst was het er eentje, toen drie… en nu twee. Er zat helemaal geen logica in.

Bubbles 7 - 09Hij had altijd maar raak geleefd en had nooit nagedacht over wat er met zo’n meisje zou gebeuren na een nacht met haar doorgebracht te hebben. Hij had er een ‘janboel’ van gemaakt. Hoe langer hij er over nadacht hoe meer zelfrespect hij begon te verliezen. Hij was nu op een punt aangekomen, dat hij alles wilde doen om wat krom was recht te maken. Hij had echter geen rekening gehouden met de emoties die hem daarbij konden overrompelen. Hij was moe… Het idee vader te zijn hield hem het grootste deel van de nacht wakker.

Bubbles 7 - 10Tegen het ochtendgloren moest hij ingedommeld zijn en… plotseling hingen er talloze meisjes om hem heen en ze waren allen in verwachting… O NEE!!!!

Bubbles 7 - 11Hij zat stijf rechtop…! Dat was een droom… Alleen maar een droom. Zodra hij opstond rinkelde zijn telefoon.

Bubbles 7 - 12“Mevrouw Noall? … *——-*
Nee hoor…, ik was al op. Ja? Serieus? … Wat? Ach nee… natuurlijk weet ik dat u daar geen grapjes over zou maken Mevrouw Noall. *——* Nee… Geen enkel probleem… Zouden ze dat echt willen? … Wanneer?”

Bubbles 7 - 13“Dit weekend… in Riverview? Weet u zeker dat ze het zelf willen en dat ze niet alleen doen wat hun moeder heeft gezegd?
Oh… Nee… OK… Ja… Oh, ongetwijfeld! Dank u wel!”

Bubbles 7 - 14*klik*
Het duurde even voordat hij het kon verwerken. Zijn kinderen wilden hem ontmoeten! Zij wilden hun vader leren kennen! O mensen lief…, dat was geweldig!

Bubbles 7 - 15Jeremy was zo opgewonden, dat hij dit nieuws met iemand wilde delen.
Het was nog erg vroeg toen hij naar buiten liep en Bubbles, die van de eerste zonnestralen genoot, zag.
“Goedemorgen Bubbles. Mag ik even naast je komen zitten?”

Bubbles 7 - 16“Natuurlijk mag je hier ook zitten Jeremy. Heb je goed geslapen?”
“Ja… eh… nee…, eigenlijk niet. Maar het had niets te maken met het bed of zo… Zie je…, gistermiddag kreeg ik een telefoontje van mijn advocaat en ze heeft me net weer gebeld.”

Bubbles 7 - 17Jeremy begon zijn hele verhaal te vertellen en met elk woord voelde hij alsof er een grote last van hem afviel. Terwijl hij sprak, werd het hem allemaal nog duidelijker. Hij kon het zelf nu ook beter op een rijtje zetten. Zijn heden had hem niet met rust willen laten totdat hij zijn verleden onder ogen had willen zien. Hij begon nu alles te begrijpen wat er op het Vuurtoren Eiland met hem gebeurd was… Het licht straalde nu in zijn eigen geest. Hij had zich nog nooit zo opgelucht gevoeld. Hij had zijn hart geopend en wilde praten en praten. Bubbles zat daar alleen maar om te luisteren. Ze viel hem niet in de rede tot hij uitgesproken was.

Bubbles 7 - 18“En hoe voel je je nu Jeremy?”
“Ik voel me als herboren…. Ik ga nu maar vast mijn koffer pakken want morgenochtend moet ik vertrekken… Ze willen me zien Bubbles… Ze willen kennis met me maken!”

Bubbles 7 - 19Ik vind het geweldig voor je. Twee kinderen?! Ben jij je bewust dat je nu een tweede kans krijgt om vader te zijn? Je gaat je kinderen ontmoeten. Dat is fantastisch! We hebben nu iets om te vieren. Speciaal daarvoor organiseer ik vanavond een barbecue. Dat is jouw laatste avond hier!”
Jeremy voelde zich overgelukkig.

Bubbles 7 - 20Het was volle maan. Eigenlijk beter gezegd een ‘blauwe maan’ en dat gebeurt niet al te vaak. Na zonsondergang werd alles in de Bluewater Inn in orde gebracht voor een feestelijke barbecue. Dutch zei dat hij een vriend had uitgenodigd… prima hoor! Hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Bubbles 7 - 21“Barry… wat die schilderijen in jouw kamer betreft… ik vind ze erg mooi, echt waar!”
“Bubbles…, ik weet dat je verstand hebt van kunst en zo… maar daar gaat het hier niet om. Jij vindt die schilderijen mooi zeg je? Nou…, ik ben gek op de man IN die schilderijen. Je weet, dat ik het over Kenny heb. Ik denk dat ik bij hem intrek.”

Bubbles 7 - 22“Maar Barry… doe niet zo belachelijk! Je bent mijn kleine broer! Je gaat nergens naar toe! Trouwens… hoe lang ken je deze Kenneth al met al? Hà… net zo kort als ik.”
“Hm… Bubbles…” Jeremy kuchtte en probeerde op zijn tong te bijten maar dat lukte hem voor geen meter. “Sorry, ik geloof dat je dit niet zomaar kan zeggen.”
“Dank je wel Jeremy…” zei Barry terwijl hij naar zijn schuimpjes keek “…maar ik denk, dat ik voor mezelf kan opkomen… Luister goed mijn lieve zus… of je wilt of niet, ik heb ook een leven van mezelf. Deze Bed & Breakfast was jouw droom! Niet de mijne. Begrijp me goed… ik voel me hier thuis en doe dit werk graag maar mijn droom gaat over een man die Kenneth Steel heet. Ik hou van hem. Ik geloof dat ik niets meer hoef toe te voegen. Ik heb alle recht mijn eigen leven te leiden en mijn eigen dromen waar te maken.”
De eens zo volgzame Barry had de kracht van de liefde ontvangen om voor zichzelf te spreken. Bubbles was sprakeloos.

Bubbles 7 - 23De barbecue was niet op een al te beste manier begonnen. Als je het over de duivel hebt, trap je hem op zijn staart… Barry kreeg nu gelijk een telefoontje van Kenny… en Bubbles begon zich af te vragen waar Dutch en de vriend die hij uitgenodigd had waren. Zij had lucht nodig. Nee, geen lucht! Hier buiten was er lucht genoeg. Ze had ruimte nodig. Ze was de controle over alles kwijt. Ze voelde zich licht in haar hoofd worden en dat was niet prettig. Waar was Evan Enqvist als je hem werkelijk nodig had?!
“Sorry, ik ga er even tussenuit… voor een momentje” zei ze tegen Jeremy.

Bubbles 7 - 24Vincent wist, dat hij zich in een wespennest zou steken. Misschien was dit uiteindelijk toch niet zo’n goed idee geweest…
“Hé Dutch! Ben je daar?”

Bubbles 7 - 25“Je bent laat Vincent… Ze zijn al bezig. Waarom ben je zo laat?”

Bubbles 7 - 26“… Vincent?”

Bubbles 7 - 27“Zo… zo…, als dát Bubbles niet is!”
“Kennen jullie elkaar? Ik zal wat extra hamburgers op de grill doen. Tot straks.” Dutch voelde dat de sfeer electrisch geladen was. Hij wist niet of het goed of slecht zou aflopen en vond maar dat hij beter uit de weg kon gaan voordat de bliksem zou inslaan.

Bubbles 7 - 28“Is HIJ jouw vriend Dutch?”
Bubbles was nu werkelijk helemaal van slag. Ze werd nu met HEM alleen gelaten. Hier stond ze nu… ze kon niet anders.

Bubbles 7 - 29“Hé hallo… Dat is een tijdje geleden…”

Bubbles 7 - 30“… EEN TIJDJE???”

Bubbles 7 - 31“Dat waren zeven jaren… slampamper! En al die tijd heb ik me afgevraagd… afgevraagd…”
“Hé, hé… ik heb nooit tegen je gelogen lieverd! Ik zei, dat ik weg ging en dat ik terug zou komen.”

Bubbles 7 - 32“Noem me geen lieverd”
“…Oke…”
“Ik BEN je lieverd niet”
“…Zo humeurig als altijd… Je was altijd zo donders goed in bed als je kwaad op me was.”

Bubbles 7 - 33“Je weet waarom ik Bubbles genoemd wordt… of niet soms?!”
“Ja… waarom was dat ook weer?”
“Waarom ben je zowiezo teruggekomen…”
“Ik heb nu eenmaal de ziel van een vagebond… Vandaag hier… morgen niet meer.”
“Ja… toen je in de twintig was… Ben je daar nog steeds niet overheen?”
…..”Nooit…”

Bubbles 7 - 34“WAAR heb ik dan ooit op gewacht?”
“Oh… heb je gewacht? Ben je daarom zo gefrustreerd?”
“Ik heb dat toch niet hardop gezegd… of wel?”

Bubbles 7 - 35“Verzet je zinnen Bubbles. Je werkt te hard. Kom en laten we naar de sterren kijken, net als vroeger. Daar word je rustig van.”

Bubbles 7 - 36“Leg me een ding uit Bubbles… Wachtte je op me met het idee dat ik dan zou blijven of omdat je me echt miste? … Want ik kan niet anders zijn dan ik ben.”
“Vince, kan jij je herinneren? Zeven jaar geleden?”

Bubbles 7 - 37ZEVEN JAAR GELEDEN…
“We keken naar deze zelfde sterren. Ik droomde over een leven samen met jou. Jij zei dat je weg moest. Maar je zei ook dat je terug zou komen. Je zei dat je van me hield en me wilde…

Bubbles 7 - 38…Waar wilde je mij voor Vince? Ik werd wakker met dat vreemde gevoel in mijn maag dat er iets niet klopte. We waren naar bed geweest. Dat was perfect. Maar er was iets dat ik niet beschrijven kon…, iets waar ik mijn vinger niet op kon leggen. Nu begrijp ik het… Je was al bij me weg op het moment dat je daar naast me lag te slapen…”

Bubbles 7 - 39“…Ik ben niet het soort man die blijven kan, Bubbles. Ik wilde je geen pijn doen. Als ik was gebleven had ik jouw leven een hel gemaakt. Dat wilde ik je niet aandoen.

Bubbles 7 - 40…En die nacht was lang geleden. We waren jong en half gek. Da’s geen goeie basis weet je? … Die uitdrukking op je gezicht…! Wat gaat er in je hoofd om?”
“Meen je dat nou?”
“Kom op, Bubbles. Maak van je hart geen moordkuil. Ik ben geen monster hoor!”

Bubbles 7 - 41“Je bent nog steeds een mooie vrouw, Bubbles. Je hebt goed voor jezelf gezorgd en hebt een hoop voor elkaar gekregen. Daar benijd ik je om. Ik ken genoeg mensen die in jouw schoenen zouden willen staan.”

Bubbles 7 - 42“Leg me eens even uit wat jij niet hebt Vince? Het lijkt erop alsof jij je prettig voelt in je eentje… zonder iemand anders nodig te hebben. Ja, je hebt gelijk…, ik doe het goed. Soms wil ik wel dat ik een andere keuze had gemaakt. Ik ben nu bijna 35 jaar Vince… en ik had een familie kunnen hebben.”

Bubbles 7 - 43“En wat houdt je tegen?”
“Misschien heb ik de juiste man nog niet gevonden. Of misschien ook wel… maar dat hij zich er niet van bewust is, dat hij die man is…”

Bubbles 7 - 44“Leuk geprobeerd, Bubbles. Maar je weet al dat ik daar niet goed in ben. Laten we opstaan.”

Bubbles 7 - 45“Vince… Ik…”
“Laten we ophouden met praten lieverd.”

Bubbles 7 - 46*…………*

Bubbles 7 - 47“Je weet toch wel dat ik morgen weer weg ga… toch?”

Bubbles 7 - 48“Ik weet het Vince. Maar op een dag zul je blijven… Ik voel dat gewoon.”

Bubbles 7 - 49“Als je echt een familie wil… hoe lang denk je dan te wacht op die ‘een dag’, hm? Ik moet nu weg. Ik moet nadenken.”

Bubbles 7 - 50“Ik zal het ontbijt voor je klaarmaken…”

Bubbles 7 - 51Het was een barbecue met weinig mensen geweest. Barry had zich bij Dutch en Jeremy gevoegd voor de hamburgers. Maar toen de mannen de tweede gang klaar wilden maken had Barry gezegd dat het laat was en hij was naar bed gegaan… natuurlijk pas nadat hij nog lang had gekeken naar zijn schilderijen…

Bubbles 7 - 52Vandaag zou Jeremy naar Riverview vertrekken om zijn beide kinderen voor het eerst te zien. Hij floot er lustig op los terwijl hij wat broodjes voor onderweg klaarmaakte.

Bubbles 7 - 53Vincent keek over zijn schouder om. Hij moest nadenken. Hij was niet meer zo zeker over het leven dat hij leed. Nee… hij moest erover nadenken….

Wordt vervolgd…

Over margotoele

Geboren in Nederland en met een spanjaard getrouwd. Sinds 1971 wonende in Las Palmas op de Kanarische Eilanden. Ik ben beroeps gids en mijn hobby is verhaaltjes te schrijven, die op het spel De Sims zijn geïnspireerd. Nací en Holanda y me casé con un español. Desde 1971 vivimos en Las Palmas de Gran Canaria. Soy guía profesional y mi gran hobby es escribir historietas inspiradas en el juego de Los Sims.
Dit bericht werd geplaatst in Bubbles, Fred Brenny vertelt..., Gastschrijvers en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

