Voor Eeuwig de Jouwe

Tonight 01
Bury my lovely
Bury the lies
Bury me under
A thousand good-byes
A shadow from another time
Is waiting in the night
Something happened long ago
Something that will not let go

(October Project)

Tonight 02
“Mitrik, ben je van plan altijd aan die piano te blijven zitten? Je doet niet anders. Je moet er af en toe uit, vind je niet?”
“Nee Imeena, ik vind van niet… maar ga jij je gang en vermaak jezelf. Je weet waar je me kan vinden.”

“Ja… hier… waar je altijd zit. Je bent aan het wegkwijnen… Hou toch eens op naar haar te verlangen…, het is te lang geleden…, ze komt niet terug.”

Tonight 03
“Dat zeg je me steeds opnieuw! Maar ik zal haar vinden. Jij lijkt op haar weet je… maar toch ben je haar niet. Niemand kan zelfs maar in haar schaduw staan.”

Tonight 04
“Ach, hou toch op Mitrik! Wat weet je daar nu van!”
“Ik weet dat jij haar NIET bent… en dat weet ik zeker.”

“Er komt een dag Mitrik, dat je valt en ik zal er dan niet zijn om je op de been te helpen.”

“Jawel, jij blijft steeds terugkomen. Ik weet niet waarom maar het is de pure waarheid.”

Tonight 05
“Vanaf vanavond niet meer lieverd. Je hoeft niet voor me op te blijven want ik kom niet meer terug.”
“Natuurlijk kom je terug, dat weet je zelf niet zo goed als ik.”

Tonight 06
Imeena’s stamcafé was ‘Plasma 501’. Vampieren waren niet de vrienden die ze voor zichzelf wenste. Het enige dat is gemeen met ze heeft is onsterfelijkheid. Het café had een donkere sfeer en dat was waar ze momenteel behoefte aan had. Ze bestelde de cocktail ‘Deep Despair’ (Intense Vertwijfeling). Dat paste goed bij haar huidige gemoedstoestand. De Broeders hadden haar in een plan opgenomen. Ze had macht maar niet voldoende.
“Granger, kom te voorschijn… ik weet dat je er bent. Ik kan je ruiken.”

Tonight 07
“Je bent laat.”

Tonight 08
Ja, je hebt gelijk. Op de een of andere manier wist ik dat je me zou vinden.”
“Imeena, dit is een zaak die zo spoedig mogelijk afgehandeld moet worden. We moesten lang op je wachten. Kom mee.”
“Laat me eerst mijn cocktail opdrinken!”

Tonight 09
Schoorvoetend en met hartkloppingen ging ze naar de Broeders.
“Heb je al wat vooruitgang geboekt met Mitrik?”
“Nee Granger. Nee…. Vergeet niet, dat je hier niet met een gewone man te maken hebt.”

“Hij is onze broer en hij hoort zich bij ons te voegen. Zonder hem zijn we machteloos. Als hij weigert… dan hebben we zijn ring nodig. We hadden het jou toevertrouwd hem hier te brengen maar als dat je niet lukt… pak zijn ring dan!”

Tonight 10
“Daar hebben jullie mij toch niet voor nodig? Jullie kunnen die ring zelf wel bemachtigen. Ik heb geen macht over hem…, zeker niet als hij van Samantha blijft houden. Hoe jullie ook mijn uiterlijk hebben veranderd om mij op haar te laten lijken…, het blijkt niet genoeg te zijn. Ik kan hem nergens toe overhalen. Hoe wil je dat ik die ring bemachtig? Hij doet hem nooit af.”

Tonight 11
“Wij kunnen dat huis niet in maar jij wel… en de tijd is bijna op… PAK DIE RING! Verleid hem! Waarom is dat nooit bij je opgekomen?”
“Ik kan hem niet genoeg benaderen…, hij vertrouwt me niet. Hij blijft op z’n ‘qui vive’.
“Probeer dan een andere taktiek. Hij heeft je toch ook in zijn huis opgenomen?!”

Tonight 12
Terwijl de avond moeizaam voorbij ging liet Mitrik zijn vingers over de ivoren toetsen glijden. Het vertrek was gevuld met muziek die zijn hart beroerde en hij hoopte dat zijn, lang geleden, verloren liefde het zou kunnen horen. Mitrik was nu al heel lang aan deze kant van zijn existentie. Hij en zijn broers Soloman, Granger en Daniel waren deel van een machtige secte. Zijn geliefde Samantha was op magische wijze terecht gekomen in een ‘tussengebied’. Niet in de werkelijkheid en niet in het hiernamaals. Het was een ongeluk geweest, dat wist hij wel maar in zijn frustratie wilde hij iemand de schuld geven. Hij gaf zijn sectebroeders de schuld. Hij weet dat ze op zijn ring uitzijn en dat ze die voor zwarte magie willen gebruiken. Hij wéét het gewoon. Net zoals hij weet, dat Imeena naar hem gestuurd is door tussenkomst van zijn broers.
Samantha was geen vampier (die hij trouwens verachtte) maar ook niet helemaal menselijk. Zonder haar was hij nergens. Hij noch zijn broers konden iets belangrijks doen. Alleen samen waren ze machtig genoeg over de tijd de heersen. Tenzij de vierde ring in contact zou komen met de andere drie en Mitrik zou ervoor zorgen dat dat nooit zou gebeuren.

Tonight 13
Mitrik viel bijna nooit in slaap. Als hij alleen thuis was kwam zij – Samantha -, een windvlaagje… en de kamer was gevuld met de geur van salie en tijm…, herinnering van lang voorbije dagen.

Tonight 14
Op zo’n moment kan hij nooit wakker worden. In gedachten schreeuwde hij tot zichzelf: “Mijn God man! Word wakker! ZIJ is hier! Word wakker!!!”

Maar als geparaliseerd… kan hij geen spier bewegen…

Tonight 15
Met de dageraad is ze vertrokken.

Wordt vervolgd…

Over margotoele

Geboren in Nederland en met een spanjaard getrouwd. Sinds 1971 wonende in Las Palmas op de Kanarische Eilanden. Ik ben beroeps gids en mijn hobby is verhaaltjes te schrijven, die op het spel De Sims zijn geïnspireerd. Nací en Holanda y me casé con un español. Desde 1971 vivimos en Las Palmas de Gran Canaria. Soy guía profesional y mi gran hobby es escribir historietas inspiradas en el juego de Los Sims.
Dit bericht werd geplaatst in Gastschrijvers, Spitzmagic's Verhalen, Verhalen van Anderen en getagged met , . Maak dit favoriet permalink.

4 reacties op Voor Eeuwig de Jouwe

  1. Conny zegt:

    Wat lekker snel ,weer een verhaaltje kijk uit naar het volgende deel !!
    Knuf van conny

  2. Prachtig verhaal van Barb 🙂

Geef een reactie

