Voor Eeuwig de Jouwe – Einde

Tonight Ch 3 - 01
Across the sea of stars
Across the waves of time
To the beginning we have returned

Once done before, to do so again
A chance to make anew
Where love grows in the seed of eternity.

BLT (that’s me)

Tonight Ch 3 - 02
Mitrik liep bedachtzaam tussen de armen van de machtige Sfinx. De grond begon te zoemen… het was nauwelijks hoorbaar. Elke voetstap die hij nu zette maakte dat het gezoem luider werd en het zand begon, samen met de hitte-atomen die net boven de grond trilden te dansen.
De hemel werd rood. Mitrik waagde het nu niet verder te gaan. Vanuit zijn eigen geest en rondom manisfesteerde zich een bulderende stem.

Tonight Ch 3 - 03
‘MITRIK…, VRIEND VAN DE LUCHTWEZENS, ZOON VAN HORUS, DRAGER VAN DE TIJDRING… ZEG WAT GIJ ZOEKT’.
“Machtige Sfinx, ik zoek een verloren ziel en smeek U mij toestemming te geven binnen te gaan.”

Tonight Ch 3 - 04
“GIJ EN UW BROEDERS HEBBEN EEN GAT IN DE TIJD GECREËERD WAARDOOR GIJ DE ZIEL DIE GE ZOEKT WELLICHT NIET KUNT VINDEN. DE RING DIE GIJ DRAAGT ZAL ZIJN KRACHT AAN UW HAND VERLIEZEN.”
“Machtige Sfinx, ik smeek nogmaals mij toegang te geven. Wat wilt U dat ik er tegenover stel?”

‘GE ZULT DE RING IN ZIJN OORSPRONKELIJKE STAAT TERUG MOETEN BRENGEN. ZIJT GIJ BEREID OM DE OBSTAKELS DIE GE OP UW PAD ZULT TEGENKOMEN HET HOOFD TE BIEDEN?’

“Ik ben bereid.”

Tonight Ch 3 - 05
‘ZIJT GIJ BEREID OPNIEUW EEN STERVELING TE WORDEN EN DE RELATIES MET DE VLIEGENDE SCHEPSELEN TE VERLIEZEN? EN ZIJT GE BEREID UW EIGEN LEVEN TE GEVEN VOOR DAT VAN EEN ANDER?’

“Ja, ik ben bereid”.

Tonight Ch 3 - 06
‘GEEF DAN ANTWOORD OP HET VOLGENDE RAADSEL…:
ZIJ VERSCHIJNEN BIJ NACHTE ZONDER GEPAKT TE WORDEN MAAR BIJ DAGE VERDWIJNEN ZE ZONDER GESTOLEN TE WORDEN. WAT ZIJN ZIJ?
ALS GIJ DIT RAADSEL CORRECT BEANTWOORD VOORDAT HET VUUR UITGAAT, ZULT GE BINNEN MOGEN GAAN.’

Tonight Ch 3 - 07
Mitrik ijsbeerde heen en weer… en dacht en dacht…

Tonight Ch 3 - 08
‘Nou man, wat is dat nou, je zou dit moeten weten…. Vleermuizen… nee… eh… verloren… gestolen… komen ‘snachts…. hmmm… verdwijnen overdag….’
Hij ijsbeerde nog steeds terwijl hij naar het antwoord zocht…. en het vuur was al bijna uit… Hij keek omhoog naar de rood gekleurde hemel… en riep uit… “Ik weet het…, ik weet het…. Het zijn….

Tonight Ch 3 - 09
… STERREN…. sterren! Dat is het antwoord…. sterren!”
‘GIJ HEBT MIJN TOESTEMMING BINNEN TE TREDEN. ALS GIJ HET JUISTE PAD VINDT EN OVERLEEFT DAN MAG GIJ DE ANUBIS UW SMEEKBEDE VOORLEGGEN.”

Tonight Ch 3 - 10
De deur opende zich en liet een stofwolk en vallend gruis achter.
Vol eerbied en ontzag liep Mitrik de Machtige Sfinx in.

Tonight Ch 3 - 11
Bij elke stap en bij bij elke hoek moest hij met valstrikken afrekenen… valstrikken van vuur…

Tonight Ch 3 - 12
Valstrikken van bliksemschichten die vanuit de bodem opdoken…

Tonight Ch 3 - 13
Zelfs de machtigsten konden ten prooi vallen aan de wachtende valstrikken.

Tonight Ch 3 - 14
Lange gangen waar geen einde aan leken te komen…, sinistere licht glijnselen begeleiden hem op zijn weg terwijl de wind door de kieren en spleten gierde… als een onheilspellende kreet voor een komende dodenwake.
Uiteindelijk het bericht in steen gehouwen: ‘Als violet de gekozen weg is en de lucht in water verandert… verdwaal dan niet in duisternis’

Tonight Ch 3 - 15
De stank van verrotting en schimmel werd steeds sterker.

Tonight Ch 3 - 16
Mitrik werd snel en meedogenloos aangevallen.

Tonight Ch 3 - 17
Mitrik voelde hoe het gif van de mummies vloek al in zijn ziel doorgedrongen was.

Tonight Ch 3 - 18
Terwijl hij zich vermande en het kwalijk ruikende stof van zijn kleding sloeg… verscheen er nóg een mummie. Hij mompelde meer tot zichzelf dan tot de mummies “Ik moet verder… sorry jongens… er is geen tijd voor spelletjes…. ik moet gauw weg…”

Tonight Ch 3 - 19
… en hij dook in het violet gekleurde water.

Tonight Ch 3 - 20
Toen hij de andere kant had bereikt zag hij hem. Daar was hij. Hij had Anubis gevonden.

Tonight Ch 3 - 21
‘UW ZIEL IS DOOR DE VLOEK AANGETAST. WAT IS HET DAT GIJ ZOEKT?”
“Ik zoek een verloren ziel. Kunt U haar voor mij vinden? Zij heet Samantha van Argon…”

‘IK BEN DE WAKER OVER DE DODEN. GIJ HEBT GEEN ZIEL VERLOREN. IK BESPEUR GEEN DOOD. GE KUNT HIER NIET VINDEN WAT NIET DOOD IS.’
“Zij is door toverij in een tussengebied geraakt. Ik smeek U… kunt U de door mij begane fout goedmaken?”

Tonight Ch 3 - 22
‘IK KAN UW VERZOEK INWILLIGEN MAAR HET RESULTAAT IS ONZEKER. EEN VERANDERING IN DE TIJDSLOOP KAN GEBEURTENISSEN DIE ZICH NOG NIET VOLTROKKEN HEBBEN STERK BEÏNVLOEDEN. UW NEEMT DAARMEE UW LEVENSLOT IN EIGEN HAND.’

“Ik heb het begrepen… Genoeg nu met deze hoogdravende woorden…, ik wil graag verder…”

‘Hoogdravende woorden… leggen de nadruk op het effect… daar hechten velen waarde aan. Ja…, Ik kan Samantha niet terugbrengen want ze is niet dood. Jou kan ik echter wel verplaatsen maar weet één ding: Jouw onsterfelijkheid zal teniet gedaan worden en ik kan je niet garanderen dat je op de juiste plaats en op het juiste moment terecht zult komen. Ik heb geen absolute macht over de tijd en ben niet ervaren in dit soort acties. Weet je zeker, dat je er klaar voor bent?”

“Ja… meer dan bereid… en dat betekent dat U de mummies vloek teniet kunt doen?”

‘JA… DE VLOEK WORDT GENEUTRALISEERD.’

Tonight Ch 3 - 23
Het laatste dat Mitrik zich herinnerde was het schroeiende licht dat zijn lichaam omhulde. De hitte ervan priemde in zijn borst. Hij voelde hoe hij in de duisternis verzonk….

Tonight Ch 3 - 24
Door tijd en ruimte. Daar waar zich niets maar ook alles bevindt… Een grote stilte….

Tonight Ch 3 - 25
“Mijn lief, laten we snel verder gaan, je weet dat we nog een halve dagrit voor de boeg hebben.”

Tonight Ch 3 - 26
“Wijn zijn klaar om verder te gaan… lieveling… Zijn jou die vogels ook opgevallen? Ik vraag me af waar die zo snel vandaan zijn gekomen.”

Tonight Ch 3 - 27
“Dit is het beste voor beide families. Het Huis van Argon en het Huis van Horus.”

Tonight Ch 3 - 28
“Het zal een perfecte verbintenis zijn. Ik ben het volledig met je eens, mijn echtgenoot. Ze zullen nu wel spoedig aankomen.”

Tonight Ch 3 - 29
“Welkom in het Huis van Argon. Het doet ons genoegen U tijdens Uw verblijf hier onderdak te bieden.”

Tonight Ch 3 - 30
“Wij danken U beiden hartelijk. Het Huis van Horus voelt zich vereerd dat Uw voorkeur naar ons is uitgegaan.”

Tonight Ch 3 - 31
“Catherine, maak alsjeblieft ons geschenk klaar.”
“Mijn echtgenoot, ik doe dat en kom snel weer terug.”

Tonight Ch 3 - 32
“Ah…, daar is zij…. Laten we plaats nemen…”

Tonight Ch 3 - 33
“Door deze verbintenis tussen Prins Mitrik en Prinses Samantha, zullen onze rijken zich verenigen en één machtig rijk worden.”

Tonight Ch 3 - 34
“Ik schenk U onze dochter die op de vooravond van haar 20e verjaardag de liefhebbende vrouw van Uw zoon Mitrik zal worden.”

Tonight Ch 3 - 35
Mitrik en Samantha… wij weten wat aan deze verbintenis (hereniging) vooraf ging.

Over margotoele

Geboren in Nederland en met een spanjaard getrouwd. Sinds 1971 wonende in Las Palmas op de Kanarische Eilanden. Ik ben beroeps gids en mijn hobby is verhaaltjes te schrijven, die op het spel De Sims zijn geïnspireerd. Nací en Holanda y me casé con un español. Desde 1971 vivimos en Las Palmas de Gran Canaria. Soy guía profesional y mi gran hobby es escribir historietas inspiradas en el juego de Los Sims.
Dit bericht werd geplaatst in Gastschrijvers, Spitzmagic's Verhalen, Verhalen van Anderen en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Voor Eeuwig de Jouwe – Einde

  1. Conny zegt:

    Hoi Margo
    Leuk verhaal ,kijk uit naar het volgende .Knuf van Conny

Geef een reactie

